بیا تو .com

بیا تو .com

منوي اصلي

آرشيو موضوعي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات


سبزي‌هاي خرد شده در مجاورت هوا ويتامين خود را از دست مي‌دهد

سلامت نيوز : خرد كردن زياد سبزيجات و در معرض هوا قرار دادن آنها باعث از بين رفتن ويتامين‌هاي موجود در سبزيجات سبزي‌هاي خرد شده در مجاورت هوا ويتامين خود را از دست مي‌دهدمي‌شود.
دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي اعلام كرد: سبزيجات مصرفي بايد به دقت شستشو و ضدعفوني شوند و براي از بين بردن تخم انگل بايد سبزي‌ها را در يك ظرف تميز ريخته و به ميزان لازم به آن آب اضافه كرد تا روي سطح سبزي‌ها را بگيرد و سپس براي هر ليتر آب مصرفي 3 تا 5 قطره مايع ظرفشويي در آب ريخته و با دست به خوبي هم زده تا تمام سبزي‌ها در كف حاصل از مايع ظرفشويي قرار بگيرد و بعد از 5 دقيقه بايد سبزي‌ها را از ظرف خارج كرده و با آب به طور كامل شست.
اين گزارش مي‌افزايد، براي از بين بردن ميكروب‌ها نيز بايد سبزي‌هايي را كه در مرحله قبلي با مايع ظرفشويي شسته شده‌اند، در مايع ضدعفوني كننده ريخت و مي‌توان از محلول‌هاي ضدعفوني كننده سبزي‌ها كه به شكل آماده است، استفاده شود و سپس به آبكشي سبزي اقدام كرد.
براساس اين گزارش، توصيه مي‌شود جهت پخت سبزيجات ابتدا آب را تا حدود 60 درجه سانتي‌گراد گرم كرده و سپس سبزيجات را داخل آن ريخته شود زيرا حرارت آب باعث از بين رفتن آنزيم‌هايي مي‌شود كه مي‌توانند ويتامين‌ها را از بين ببرند.
اين گزارش حاكيست،‌ سبزي ها به دليل احتمال از بين رفتن مواد مغذي و همچنين ايجاد مواد سرطان زا نبايد به مدت طولاني سرخ شوند و اضافه روغن نبايد به داخل ظروف اصلي برگردانده شود.
بنابر اعلام دفتر بهبود تغذيه جامعه، گوشت سفيد يا قرمز را بايد به صورت تازه مصرف كرد در غير اين صورت بايد آن را به اندازه نياز مصرف هر وعده در كيسه‌هاي فريزر قرار داد و همچنين براي رفع انجماد گوشت سفيد يا قرمز توصيه مي‌شود آن را 24 ساعت قبل از مصرف از فريزر به يخچال منتقل كنند.
بنابراين گزارش،‌ براي مصرف مجدد مواد غذايي پخته شده داخل يخچال، حتماً بايد طوري گرم شود تا همه جاي آن حدود 70 درجه سانتي‌گراد حرارت ببينند همچنين دوبار گرم كردن غذاي پخته شده درست نيست زيرا هم خطرآلودگي آن بيشتر شده و هم ارزش غذايي آن كاهش پيدا مي‌كند.
گفتني است: بهتر است تخته آماده‌سازي گوشت از سبزي‌ها جدا باشد و به جاي تخته‌هاي چوبي از پلاستيك‌هاي فشرده استفاده شود و در صورت استفاده از تخته‌هاي چوبي، بعد از كار بايد آنها را به دقت شسته و سطح آن را با لايه‌اي نازك از نمك بپوشانند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: فروزان تاريخ: یک شنبه 26 تير 1390برچسب:سبزي‌هاي خرد شده در مجاورت هوا ويتامين خود را از دست مي‌دهد, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to giyahanedarooyi.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com